Jak zachęcić potencjalnego klienta B2B do interakcji?

By 9 maja 2019Bez kategorii

Częstym błędem początkujących przedsiębiorców jest próba generowania konwersji na tzw. „zimnych leadach”, a więc na podstawie kontaktów z klientami, którzy nie są w żaden sposób zaangażowani w relacje z marką. Prędzej czy później każdy sprzedawca, producent czy usługodawca musi zauważyć, że znacznie łatwiej jest uzyskać konwersję po wcześniejszym nawiązaniu interesujących i angażujących kontaktów z potencjalnymi nabywcami – dotyczy to również działań B2B. Warto w tym celu wykroczyć poza ramy komunikacji jednostronnej i zachęcić odbiorców do interakcji. W jaki sposób można to zrobić?

Jak zachęcić potencjalnego klienta b2b do interakcjiWebinary oraz live’y z Q&A

Z webinarów i rozmów z użytkownikami na żywo bardzo chętnie korzystają zarówno firmy organizujące takie internetowe wydarzenia, jak i potencjalni klienci zainteresowani danym tematem. Dla odbiorcy webinar jest doskonałą szansą na pozyskanie wartościowych informacji u samego źródła, natomiast dla organizatora jest to znakomite narzędzie do wspomagania sprzedaży. Takie rozwiązanie jest też po prostu ciekawsze niż zwykły artykuł na blogu czy nawet newsletter przekazujący podobną porcję wiedzy. Kontakt z człowiekiem – nawet za pośrednictwem kamery czy połączenia audio – jest zawsze bardziej angażujący niż rozłożona w czasie komunikacja tekstowa.

Planowanie webinaru

Na co zwrócić uwagę podczas organizowania webinaru? Przede wszystkim na specyfikę platformy, z której się korzysta, a także na jakość łącza oraz udźwiękowienie. Ważne, by po rozpoczęciu wydarzenia kłopoty techniczne nie rozpraszały użytkowników – niedociągnięcia można wybaczyć ulubionemu YouTuberowi, ale komunikacja B2B wymaga odpowiedniego dopracowania. Częstym problemem organizatorów webinarów i live’ów są zrywane łącza, wydajność serwerów niedostosowana do ilości uczestników oraz problemy z głośnością lub zdublowanym dźwiękiem. Przed rozpoczęciem warto więc przeprowadzić test platformy, a wśród odbiorców mieć „swojego człowieka”, który w razie czego szybko poinformuje o kłopotach – zanim zrobią to sami uczestnicy.

Ważne jest również to, by nie traktować live’a czy webinaru wyłącznie jako narzędzia do sprzedaży B2B. Wspominanie o tym, jak wygląda nasza oferta B2B w adekwatnych momentach jest dopuszczalne, ale długie bloki reklamowe sprawią, że ilość użytkowników szybko się zmniejszy.

Q&A

Głównym elementem pozwalającym na interakcję z użytkownikami są jednak sesje pytań i odpowiedzi. Na Q&A można śmiało poświęcić nawet połowę czasu przeznaczonego na wydarzenie. Wielu odbiorców z całą pewnością chętnie skorzysta z możliwości otrzymania indywidualnej odpowiedzi.

Wyróżnij się na targach branżowych

Niemal każda branża ma swoje targi, które stwarzają setki okazji do sprzedaży bezpośredniej B2B lub przynajmniej wzmocnienia świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Aby wykorzystać tę możliwość trzeba wyraźnie zaznaczyć swoją obecność. W tym celu warto sięgnąć po oryginalne, świeże rozwiązania, które zaangażują uczestników targów i zapadną im w pamięć na długo.

Interaktywna podłoga

Przykładem realizacji tych założeń może być uzupełnienie stoiska o interaktywną podłogę dostępną w ofercie Ejsak Group. Urządzenie takie imituje np. taflę wody lub murawę boiska lub też przedstawia atrakcyjne obrazy wraz z interesującymi informacjami. Interaktywna podłoga multimedialna z brandowymi akcentami to znakomity sposób, by zachęcić gości targów do zabawy i interakcji – wystarczy zamówić wynajem podłogi wraz aplikacją przygotowaną na potrzeby danego wydarzenia.

prezentacja multimedialna

Innym ciekawym sposobem na wspomagania sprzedaży na eventach są zabawy bazujące na aktywności mózgu. To wciąż nowinka technologiczna, o której wiele osób słyszało, ale tylko nieliczni mieli okazję przetestować ją w praktyce – ogromne zainteresowanie gwarantowane! Tu znów warto zadbać o stworzenie dedykowanej aplikacji, łączącej zabawę z promocją naszej marki.

Multimedialne infokioski

Wśród nowoczesnych rozwiązań warto wziąć pod uwagę także multimedialne infokioski. To interaktywne budki, w których użytkownicy mogą zasięgnąć potrzebnych informacji, a przy okazji poznać np. naszą ofertę B2B. Infokiosk jest rozwiązaniem uniwersalnym i może stanowić zarówno uzupełnienie stoiska na targach, jak i samodzielną instalację na różnego rodzaju eventach, w galeriach czy w przestrzeni miejskiej. Warto zadbać o to, by infokiosk miał dla odbiorców wymiar praktyczny – może udostępniać informacje dotyczące rozkładu lotów, notowań giełdowych czy systemu rezerwacji biletów, a jednocześnie zachęcać do komunikacji B2B prezentując ankiety do wypełnienia czy też ofertę wraz z danymi kontaktowymi.

Ankiety w postach, filmach i artykułach

Aktualnie w sieci dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających na zwiększenie skuteczności komunikacji B2B. Nie musimy się zastanawiać, jakie problemy dręczą konsumenta, otrzymujemy bowiem konkretną odpowiedź bezpośrednio od niego. Wystarczy, że uzupełnimy publikowane treści o proste ankiety. Mogą one dotyczyć np. oceny przydatności przekazywanych informacji. Dzięki temu szybko dowiemy się, czego rzeczywiście oczekują potencjalni nabywcy naszych produktów lub usług. Łatwo uzyskamy również cenne informacje na temat tego, jak skuteczniej aktywizować sprzedaż.
Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie ankiet, by zachęcać użytkowników do współtworzenia webinaru, bloga czy kanału z filmami. W każdej chwili możemy przecież wprost zapytać odbiorców o to, jaki temat powinniśmy poruszyć w następnych sesjach szkoleniowych, postach czy też odcinkach. To kolejna porcja wiedzy na temat potrzeb konsumentów i tego, w jaki sposób nasza oferta B2B powinna być pozycjonowana na rynku.

Please wait...