Zdjęcia obrotowe – fotografia produktowa a fotografia eventowa

By 21 lutego 2019Blog

Bywa tak, że motywy i rozwiązania kojarzone z kinem wkraczają także w inne sfery działalności twórczej. Doskonałym przykładem może być efekt bullet-time, a więc „zatrzymania czasu”. Zapadł on w pamięć miłośnikom „Matriksa”, aczkolwiek zaczął pojawiać się także w innych produkcjach, jak również w reklamach. Rozwiązanie to jest ściśle połączone z fotografią. Zdjęcia obrotowe pozwalają na wykorzystanie tego efektu w odmiennych sytuacjach. Między innymi w ramach tworzenia materiałów promocyjnych.

Jak fotografia obrotowa zmienia spojrzenie

Osoby zainteresowane produktem chcą go zobaczyć z różnych stron i dowiedzieć się na jego temat możliwie najwięcej. To jasne, że nie zawsze można spojrzeć na niego „na żywo” i doświadczyć w sposób namacalny. W takich momentach z pomocą przychodzi fotografia obrotowa, czyli zdjęcia 360 stopni wykonane nie z jednego punktu, a z wielu punktów skoncentrowanych na obiekcie centralnym. Obrotowe zdjęcia produktów to jedna ze specjalności Ejsak Group, a nasi Klienci są z tej usługi bardzo zadowoleni. Angażująca i przyciągająca wagę prezentacja produktu to klucz do sukcesu sprzedaży w sieci. Walorem technologii jest to, że pozwala pokazać rożne obiekty w unikalny sposób.

Zwyczajne fotografie są statycznymi obrazami, jakie przedstawiają rzeczywistość z jednego ujęcia. Im wyższa rozdzielczość fotki, tym więcej szczegółów udaje się uchwycić, jednakże taka forma prezentacji to w dalszym ciągu flat image. Na innej zasadzie funkcjonują zdjęcia obrotowe 3D. Oglądając je, widzimy na fotografii dany obiekt z każdej strony. Gdy jest to samochód, jesteśmy w stanie ocenić jak wygląda z przodu, z tyłu i z boku – wszystko widać na jednej, w pewnym sensie interaktywnej fotografii!

Fotografia produktowa 3D – opłaca się ją docenić

W gruncie rzeczy każdy z produktów można zaprezentować z użyciem tej techniki rejestrowania obrazu. Naturalnie w pewnych sytuacjach jest to bardziej wskazane. Świetnie na takich zdjęciach wypadają większe przedmioty, jak wspomniane auta czy inne pojazdy. Nie ma jednak przeszkód, by pokazać Klientom również sprzęt muzyczny, elektronikę użytkową czy odzież i obuwie. Opcji zastosowań jest mnóstwo i w praktyce niewiele nas ogranicza.

Inaczej sprawy wyglądają, gdy zdjęcia obrotowe mają być użyte w charakterze atrakcji eventowej. Od strony czysto technicznej kwestia przedstawia się tak samo. Nie zmienia się technologia wykonywania fotek. Obiektem są jednak zazwyczaj ludzie uchwyceni w jakimś dynamicznym momencie. Oglądanie takich zdjęć jest specyficznym doświadczeniem, zwłaszcza gdy są one pokazane w dużych rozdzielczościach. Mamy okazję poczuć się przez chwilę jak bohaterowie hollywoodzkich produkcji i o taką frajdę chodzi.

Nowoczesne zdjęcia 360 – kinowe motywy w reklamie i rozrywce

Jak już wspomnieliśmy przed momentem, technologia realizowania fotek obrotowych w przypadku reklam oraz eventów wygląda w zasadzie identycznie. Inne są cele oraz intencje i tak naprawdę na ten aspekt należy zwracać największą uwagę. Klienci zainteresowani włączeniem takich prezentacji do działań PR czy reklamy mogą to uczynić. Jeśli zdjęcia obrotowe są pożądanym elementem w scenariuszu imprezy, także tutaj nie ma problemu. Nasza firma posiada odpowiednie zaplecze.

Please wait...

Leave a Reply