Zdjęcie termiczne jako nietypowa forma promocji

By 15 grudnia 2018Blog

Fotografia rejestrująca temperaturę twojego ciała to idealne rozwiązanie reklamowe na sezon jesienno-zimowym. Czujesz się źle? Masz gorączkę? Kolory uzyskane na zdjęciu termicznym powiedzą Ci o stanie twojego zdrowia. Idealny pomysł na kampanię reklamową środków przeciwgrypowych, choć nie tylko. Technologia bazująca na termografii może mieć szersze zastosowanie, ale o tym później.

Zdjęcie termowizyjne w reklamie

W branży reklamowej ciągle są i pewnie długo jeszcze będą w użyciu zwykłe, standardowe zdjęcia czy filmy, jednak ich wielką wadą jest to, że nie wyróżniają się one na tle całego bogactwa oferty reklamowej. Chcesz przyciągnąć uwagę, musisz zainteresować się czymś nowym. Obecne na rynku technologie pozwalają na ten komfort. Przyciągają, intrygują i dostarczają wrażeń. Reklama musi robić wrażenie – dzięki temu zostanie w pamięci na dłużej.

Zdjęcie termiczne – jak to działa?

Fotografia z zastosowaniem termografii – czyli procesu obrazowania w paśmie średniej podczerwieni – to nowe, świetne rozwiązanie w branży reklamowej i nie tylko. W specjalnych, solidnych obudowach montowane są ekrany podłączone do kamer termowizyjnych. Kamery rejestrują promieniowanie cieplne z ciał fizycznych, bez konieczności dodatkowego doświetlania.

Kiedy stoisz przed bannerem, kamera rejestruje ciepło twojego ciała. Wtedy na ekranie pojawia się twój obraz w podczerwieni. Intrygujące? Jak najbardziej. Co więcej, nie tylko technologia, ale również estetyka wykonania stoi na bardzo wysokim poziomie. Obraz, który powstaje ma ciepłe, przyjemne barwy, rysy twarzy są widoczne. Thermo-selfie, po wykonaniu, możesz udostępnić w mediach społecznościowych.

Thermoscanner dla Theraflu

Citylight dla firmy Saatchi&Saatchi to pierwszy na świecie nośnik reklamowy z zastosowaniem kamery termowizyjnej. Kampanię z użyciem tej technologii przeprowadzono w celu promocji marki Theraflu – leku na objawy przeziębienia i grypy. Opracowanie i instalacja nośnika zajęła 7 dni. Thermoskaner’y zainstalowano w dwóch warszawskich galeriach – w Pasażu Wiecha oraz w Złotych Tarasach. W efekcie kampanii, która w zależności od miejsca, na życzenie klienta, trwała 4 dni oraz 4 tygodnie, przeprowadzono ponad 1000 pomiarów i zrobiono tyle samo zdjęć. W wodoszczelnej obudowie, pozwalającej na pracę urządzenia w warunkach minusowej temperatury (do -10 stopni Celsjusza), zainstalowano ekran o wielkości 65 cali, komputer, czujnik odległości, kamerę termowizyjną oraz router Wi-Fi. Do całości podłączona została zaawansowana aplikacja, bardzo dobrze napisana w C++ oraz witryna internetowa służąca do pobierania selfie. To innowacyjne rozwiązanie reklamowe, spotkało się z dużym uznaniem odbiorców i specjalistów od reklamy i marketingu. Największym wyrazem tego uznania było uzyskanie przez nas nagrody Brązowego Lwa na festiwalu Cannes Lions w kategorii Outdoor w 2016 roku. Nagrody te w branży reklamowej noszą miano: „Oskary Reklamy”.

Inne zastosowania Thermoskanner’a

W jakich jeszcze obszarach można wykorzystać technologię z użyciem kamer termowizyjnych? Możliwości jest wiele. Poza branżą reklamową, naszą ofertę kierujemy do muzeów, galerii handlowych oraz targów. Interaktywny gadżet sprawdzi się w różnych zastosowaniach. Jego użycie może być stricte rozrywkowe – w galerii handlowej, może także w warunkach muzealnych obrazować zjawiska fizyko-chemiczne. Ile pomysłów, tyle realizacji. Jesteśmy otwarci na twoją wizję i z ogromną przyjemnością podejmiemy się jej urzeczywistnieniu.

Thermoscanner Theraflu

Please wait...

Leave a Reply